Adgang til nye kanaler
Publiceret af: næstformanden
Dato: 12-12-2019 21:25:03

Der er åbnet op for alle de nye kanaler, som kommer i tv-pakkerne fra nytår, så de kan ses via YouSee Tv-boksen, i YouSee Tv & Film-appen og på tv.yousee.dk.

De nye kanaler kommer i første omgang til at ligge lige efter kanalerne i de nuværende tv-pakker. Så har man f.eks. 40 kanaler i sin nuværende tv-pakke, vil man kunne finde den eller de nye kanaler på kanalplads 41 og frem. Ved årsskiftet, den 1. januar om morgenen får alle med en tv-pakke de nye kanaler – uanset om man har tv-boks eller ej.

yousee.dk/tv2020 kan man læse mere om, hvordan man finder de nye kanaler.

I december har alle medlemmer med tv-pakke fri adgang til den spændingsfyldte filmkanal Viasat Film Action, der byder på actionfilm, krimidramaer og thrillere. Viasat Film Action vises på Eventkanalen, der ligger på kanalplads 100.

I december kan medlemmer også streame en række ekstra film og serier bl.a. biografsuccesen Ternet Ninja (fra 17. dec.), dramaet Life Boat (fra 11. dec.).  Og allerede nu kan du se underholdende serier og tidløse klassikere.

Stream det hele via YouSee Tv-boksen, i YouSee Film & Tv-appen og på tv.yousee.dk i hele julemåneden. Det hele findes under menuerne Film og Serier i afsnittet ”Til dig. Fra YouSee”.

NB. Har man ikke aktiveret YouSee Film & Tv-appen, kan man oprette sit login via yousee.dk.

Kanalomlægningen sker i etaper rundt om i landet i perioden fra tirsdag 7. januar til torsdag 6. februar 2020.

På Driftsinformation kan I fra 20. december indtaste jeres adresse for at se, hvornår kanalomlægningen og ny kanalrækkefølge sker hos jer.

1.Gå til Driftsinformation – og indtast en adresse
2.Klik på Fremtidige
3.Klik på Tv, og find datoen for hvornår du får ny kanalrækkefølge.

På dagen, hvor kanalomlægningen finder sted i jeres område, vil der forekomme korte afbrydelser af tv-signalet om natten.

Til kanalomlægningen rykker YouSee rundt på forskellige kanalers placering. Det kan betyde, at man skal genindlæse tv-kanalerne, så de ligger korrekt og man ikke risikerer tomme kanalpladser. Mange af de nye tv opdaterer dog selv kanalplaceringen.

Lynguide til genindlæsning af tv-kanaler

1.Tryk på menu knappen på fjernbetjeningen, så du kommer ind i tv-hovedmenuen
2.Find menupunktet ’Indstillinger’, ’Udsendelser’ eller ’Konfigurationer’
3.Find punktet, der omtaler ’Digital’ eller ’Kanalindstillinger’
4.Vælg ’YouSee’, hvis du bliver bedt om at vælge ’Operatør’
5.Netværks-id ved digital indlæsning: netværks-id 100
6.Frekvens: ’450 MHz’ eller ’450000 KHz’

Fra den 29. december finder I på yousee.dk/tv2020 mere information om den nye kanalrækkefølge, ny kanaloversigt samt guides til hvordan man genindlæser tv-kanaler på nogle af de mest populære tv’er.

Har man en tv-boks, vil ændring af kanalrækkefølgen ske automatisk. Det kan dog være en god idé at slukke og tænde tv-boksen.

I ugerne 2-6 vil der i ugen op til kanalomlægningen blive sendt en driftsinfo via mail eller sms om kanalomlægning og den nye kanalrækkefølge. Mail og sms sendes til medlemmer, som er tilmeldt Driftsinformation hos YouSee.

I YouSee-appen og når man er logget ind på yousee.dk kan man individuelt tilmelde sig driftsinformation til mail og/eller sms.