NYHEDSMAIL November 2015
Publiceret af: Næstformanden
Dato: 17-11-2015 00:31:33

Nyhedsmail november 2015.

Første nyhed er de nye pakkepriser:

Grundpakke stiger med 95 kr. til 1765 kr.

Mellempakke stiger 100 kr. til 4050 kr.

Fuldpakken stiger med 215 kr. til 5295 kr.

Årsagen til stigningerne ligger i store prisstigninger fra Copydan/KODA: op til 20 % stigning fra 2015 til 2016!! Hvorfor nu det? Her er svar fra youSee:

Den øgede betaling til Copydan og Koda er koncentreret om en stigning i grundtariffen og skyldes først og fremmest, at alle YouSee’s kunder nu kan se sine kanaler i Grund-, Mellem- og Fuldpakke, inklusiv Bland Selv, på computere, tablets og mobiltelefoner, ligesom flertallet af kunder nu har adgang til Start forfra og Tv-Arkiv.

Web-tv tidligere var betinget af et bredbåndsabonnement, og adgang til Start forfra og Tv-Arkiv udelukkende var forbeholdt YouSee Plus-kunder. Disse begrænsninger er nu ophævet, og derfor er der markant flere kunder, som har adgang til tjenesterne.

Ud over ovennævnte forklaringer ligger der også en betaling for tv2 sport i fuldpakken, som vi har gratis her i 2015. Vi har dog fået rabat, idet alle stigninger på kanaler fra Tv2 ikke slår fuldt igennem.

Anden nyhed:

Analogt signal lukker 9.februar:

YouSee slukker for de analoge tv-kanaler den 9. februar 2016

Den 9. februar 2016 slukker YouSee endegyldigt for det analoge tv-signal. YouSee oplyser, at lukningen er nødvendig for at skabe mere plads i kabel-tv-nettet til højere bredbåndshastigheder og sikre, at kapaciteten rækker til det stigende streamingbehov. Tiden er løbet fra den gamle analoge teknologi, som optager for meget plads i kabelnettet og derfor må vige pladsen for at lade fremtiden komme til.

Hvad betyder det for dig med et ældre fjernsyn?

Hvis du har et ældre fjernsyn, der kun kan modtage det analoge signal (hovedsageligt billedrørs-tv), vil du efter den 9. februar 2016 opleve sort skærm.

Sådan undgår du sort skærm

1.       Tjek om dit tv (fladskærm) har en DVB-C/MPEG-4 modtager. Hvis ja, vil           du kunne se kanalerne i den digitale version. Så skal tv’et blot indstilles           rigtigt. På yousee.dk/kanaler kan du få hjælp til at indstille kanalerne           korrekt på dit tv

2.       Har du allerede YouSee Plus (en digitalboks fra YouSee), så skal du ikke           foretage dig noget. Du vil ikke opleve nogen ændring og fortsætter som           hidtil

3.       Køb en digital tv-boks, der kan omforme de digitale signaler til analoge           signaler. Det er vigtigt, at du vælger en DVB-C boks. Se efter godkendte           bokse på yousee.dk/ready

4.       Køb et nyt digitalt fjernsyn

Hvilke tv-kanaler er berørte af slukningen?

Følgende analoge tv-kanaler slukkes i YouSee’s tv-pakker. I alt 23 kanaler: DR1, TV 2, DR Ramasjang, TV3, Kanal 5, TV3+, 6’eren, Kanal 4, TV 2 Charlie, TV 2 News, MTV, Animal Planet, Discovery Channel, TV3 SPORT 1, ID Investigation, Eurosport, National Geographic Channel, Nickelodeon, CNN, Disney XD, Cartoon Network, VH1 og BBC Brit.

Alle tv-kanalerne fortsætter naturligvis og kan fortsat ses i en digital udgave.

3. nyhed – antal medlemmer:

Pr. 1. januar 2016 vil vi være ca. 1750 medlemmer. For et par år siden var vi 1837 medlemmer(det er det højeste antal Øst har haft!). Vi mister her i 2015 i alt netto 48 medlemmer. (Der er desværre blevet lukket for 2 adresser – 2 dødsboer har vi lavet specialaftaler med. Der er kommet 4 nye medlemmer og 2 adresser er vendt tilbage.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ANDET:

Der har været en del medlemmer, som har ønsket op/ned i pakke:

25 op og 55 ned. 36 medlemmer har valgt bland selv. Bland selv er et rigtigt godt produkt fra youSee. Læs om dette på YouSees hjemmeside.

Mange medlemmer har kontaktet os ang. udmeldelsesproceduren/priser og meget andet. Dette skal selvfølgelig ses i lyset af, at STOFA nu skulle være færdige med at lægge kabler ned i Bramming Østs område.

Følg ellers oplysninger på vores hjemmeside

og på YouSees hjemmeside.

Johannes Jørgensen,

Formand for Antenneforening Øst.